יום ראשון, 30 באוגוסט 2020

זכויות עובדים

במדינת ישראל זכויות העובדים מעוגנות בתחום דיני העבודה. המודעות לזכויות אלה הינה בעלת חשיבות רבה הן לעובד והן למעביד וזאת על מנת להבטיח יחסי ותנאי העסקה נאותים כפי שנדרש בחוק.

מעסיקים שאינם מודעים לזכויות עובדיהם, עלולים למצוא עצמם חשופים לתביעות גם כאשר אין כוונה לניצול, שכן כידוע אי ידיעת החוק אינה פוטרת. זכויות עובדים בישראל מתייחסות לקשת רחבה של תחומים והיבטים וחשוב כי כל מעסיק יכיר אותן ויפעל על פיהן במטרה להבטיח התנהלות ארגונית אחראית ותנאי העסקה נאותים כפי שהחוק מחייב.

תנאי העסקה – על המעסיק לוודא כי כל עובד שנכנס לתפקידו מקבל פירוט של תנאי ההעסקה בהסכם עבודה מסודר. במידה והעובד לא מקבל הודעה לגבי תנאי העסקתו, הרי שבית הדין עשוי לפסוק פיצוי של עד 15 אלף שקלים וזאת גם ללא הוכחת נזק. על המעסיק לדעת כי חובת ההוכחה חלה עליו ולפעול מראש בהתאם לחוק ודיני העבודה.

תלוש שכר – המעסיק מחויב להעביר לעובד תלוש שכר מדי חודש הכולל פירוט של תנאי השכר, ניכויים ותגמולים. במידה ולא הועבר לעובד תלוש או שבתלוש חסרים פרטים הנדרשים על פי החוק, הרי שבית הדין עשוי לפסוק לטובת העובד ולחייב את המעסיק במתן פיצוי.

תשלום שכר והלנת שכר – המעביד מחויב לשלם לעובד את שכרו מדי חודש. אי ביצוע התשלום או עיקוב בהעברתו נחשבים כהלנת שכר ועלולים להוביל להטלת קנסות כבדים על המעסיק.

גובה שכר, שעות נוספות ועבודה בימי מנוחה – עובד מעל לגיל 18 זכאי לקבל, לכל הפחות,  שכר מינימום שעתי כפי שקבוע בחוק. אי תשלום שכר מינימלי יגרור הטלת קנסות על המעסיק. כל עובד זכאי ליום מנוחה שבועית, במידה והעובד נדרש לעבוד בשעות החורגות מאלה המוגדרות בחוק או ביום המנוחה שלו, הרי שעל המעסיק לשלם לו שעות נוספות.

כלים אפקטיביים לניהול מיטבי של המשאב האנושי בארגון

חברת “בקרת שכר” הינה חברה מובילה וותיקה המתמחה בניהול המשאב האנושי בארגונים שונים בצורה מיטבית. החברה מספקת שירותי ייעוץ ופתרונות מתקדמים בתחום בקרת הוצאות והגדלת שורת הרווח וזאת באמצעות הפעלת כלים אפקטיביים בידי צוות מומחים בתחומי חשבות שכר, ראיית חשבון, מחלקת קשרי לקוחות, כלכלנים בכירים ועוד. אנו נסייע בידכם לצמצם חשיפות משפטיות וזאת באמצעות התנהלות ארגונית נכונה ונבונה.

עוד מאמרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה