יום רביעי, 10 בפברואר 2021

ניהול שכר

החוק מחייב מעסיקים לנהל את שכרם של העובדים בצורה מסודרת ומאורגנת כדי לצמצם טעויות ולהפיק עבורם תלוש שכר שמאפשר לעובד לעקוב אחר תשלום השכר ולוודא ששולמו לו כל הרכיבים לפי חוק ולפי ההסכם עם מקום העבודה.

תלוש שכר

תלוש השכר צריך לכלול שם פרטי, שם משפחה ומספר תעודת הזהות של העובד, שם המעסיק, מספר הזיהוי שלו או מספר התאגיד וכתובת מקום העבודה. יש לציין את הוותק, פירוט תקופת העבודה שעבורה משולם השכר, מספר ימי החופשה וימי המחלה שנוצלו באותו חודש ומספר הימים שנותרו לניצול, שכרו הרגיל של העובד, השכר עבור שעות נוספות ומספרן, פירוט דמי הבראה, דמי מחלה ודמי חופשה ששולמו, תוספות אחרות ששולמו, פירוט החזר הוצאות נסיעה, נתונים לגבי היקף העבודה וסך השכר החייב במס.

תלוש השכר חייב לכלול הסבר לגבי ניכויים מהשכר כמו מס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות, ניכוי לביטוח פנסיוני או לקופת גמל וכל ניכוי אחר לרבות סוגו ושיעורו. על המעסיק לציין את שכר המינימום לחודש ואת שכר המינימום לשעה בתקופת התשלום. לעובדים שמתחת לגיל 18 יש לציין את שכר המינימום בהתאם לגילם. אי מתן תלושים או מן תלושים לא מפורטים כחוק מהווה עבירה פלילית ועלול להוביל לקנסות.

ניהול נוכחות עובדים

נוכחות עובדים במקום העבודה מחייבת מערך מסודר של שליטה ופיקוח כדי להבטיח נוכחות מלאה בשעות העבודה וכן למנוע בזבוז משאבים עם שעות נוספות מיותרות. תמונה מקיפה ומפורטת של שעות עבודה בעסק מאפשרת להתייעל ולדייק בארגון מצבת העובדים וכך לחסוך עלויות. המערכת מאפשרת לאסוף ולעקוב אחר שעות הנוכחות, שעות נוספות, הפסקות, היעדרויות ועוד תוך התייחסות לצרכי מקום העבודה ובכך מסייעת להתארגן לקראת אירועים בלתי צפויים ושינויים שמתרחשים מעת לעת. 

ניהול נוכחות מחוץ למשרד

הדינמיות של שוק העבודה הובילה לכך שלא מעט אנשים מבלים את יומם מחוץ למשרד במסגרת פגישות או עבודה מהבית. זה מחייב שימוש במערכות ניהול חדישות שמאופיינות בגמישות וביכולת להתאים את ניהול הנוכחות לסגנון העבודה. מערכות ניהול נוכחות חדשות מאפשרות ניהול נוכחות מחוץ למקום העבודה באמצעים מתקדמים דרך הסמארטפון בקלות וביעילות.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה